Vierde Karperwedstrijd wederom een succes

Zondag, 5 september 2021

De vierde editie van de karperwedstrijd HSV Naarden-Bussum is wederom ten prooi gevallen aan de winnaars van de eerste editie. Kras en Bever mochten de trofee voor de tweede keer in vijf jaar omhoog houden. Waar ze bij hun eerste overwinning eenvoudig wonnen, was het dit jaar toch even zweten.

(De beker is thuis!!, aldus Steven Kras)

Kras en Bever vingen een prachtige spiegel van 15.9 kilo, maar het titel verdedigende koppel (Kolya en Thomas) ving in de vroege ochtend van de tweede nacht exact dezelfde vis als vorig jaar. Dit jaar was het niet genoeg om de beker mee naar huis te nemen, want de Borstvinvis kwam 400 gram tekort. ‘De Domme Rijen’ volgens Kras niet zo dom, is de winnende vis van 2021.

(Steven Kras met de winnende vis van 2021)                         (Kolya en Thomas met de Borstvinvis)

De meeste kilo’s werden ook door Kras en Bever gevangen die met 4 vissen 49.1 kilo wisten te vangen, aangezien je niet meerdere prijzen kan winnen, ging de tweede plaats voor meeste kilo’s naar Jesse en Noah. Ze vingen drie karpers samen goed voor 32.6 kilo.

(Jesse met een prachtige spiegel van 13 kilo)

Jesse en Noah vingen met drie spiegels de meeste spiegels, maar waren uiteraard al tweede, dus de derde prijs ging naar het koppel Joop en Michael. Zij vingen twee spiegels en verdienden dus het brons.

(Joop en Michael met een spiegel van 9,7 kilo)

De pechprijs ging dit jaar naar twee koppels, Sander en Bud, en Wouter en Sven

(Niets gevangen en toch prijs voor Bud en Sander)

Wederom een mooi weekend waar tien van de twaalf koppels hebben gevangen. Iedereen had zich weer perfect voorbereid en dat zagen we aan een geweldig aantal van 21 vissen. Dat is een nieuw record voor de wedstrijd. Hopelijk kunnen we dit record volgend jaar weer evenaren/verbreken.

Speciale dank aan het bestuur van HSV Naarden-Bussum, Hengelsport Utrecht en Dave voor de sponsoring van onze wedstrijd.