Bericht Karpercommissie Feb. 2020

Beste Karpervissers,

Ik wil de mensen die hun karpers bij ons hebben teruggemeld bedanken voor de foto’s. Het blijft belangrijk om goed in kaart te brengen hoe ons bestand eruit ziet. Met jullie foto’s kunnen wij een mooi beeld schetsen van ons bestand. Leuk om te melden!! Er worden soms vissen vanuit het IJmeer in de Vesting gevangen en vice versa. Altijd leuk om deze avonturiers in kaart te brengen!

Seizoen 2020.
Voor het seizoen 2020 zullen er een aantal zaken met betrekking tot het nachtvissen gaan veranderen. Vanwege problemen met vissers van buitenaf, die onze wedstrijden en regels niet respecteren, willen wij naast de 3e hengelvergunning ook een aparte nachtvisvergunning gaan uitschrijven. Deze vergunning zal worden uitgeschreven door ons (de karpercommissie). Mensen die zich in het verleden hebben bewezen door zich netjes te gedragen (Schoonhouden van de stek, omgang met wandelaars, omgang met medevissers, terugmelden van vissen) komen in aanmerking voor deze vergunning. We willen het aantal vissers met deze vergunning beperken en er zijn ook een aantal voorwaarden waar de visser zich aan moet houden, voor wedstrijden zal er een uitzondering worden gemaakt. De lijst met deze vergunningen zal worden overhandigd aan de Boa’s van Naarden en de controleurs van de vereniging.

Dagvergunningen:
Voor leden die van ver komen en die voor een nachtje in de vesting willen vissen, mogen er door ons dagvergunningen worden uitgeschreven, voordeel hiervan is dat wij ze bij het aanvragen direct kunnen vertellen welke stekken bezet zijn.

Wedstrijd 2020.
Net als in 2019 zal er door de commissie een wedstrijd worden georganiseerd. De exacte datum is nog niet bekend, maar ons doel is om het wederom in september te organiseren. Meer informatie met betrekking tot deze wedstrijd zal volgen in het voorjaar. De laatste editie bleek een succes en we willen alle deelnemers bedanken voor hun inzet.

De Vesting blijft een lastig water en dat was in 2019 ook weer te merken. Wij kunnen vaststellen dat de uitzettingen zorgen voor een divers en schitterend bestand. Met de mix van spiegels van verschillende kwekers en edelschubs is ons bestand zeker niet eentonig. De laatste uitzettingen doen het goed en laten we hopen dat de vissen het naar hun zin hebben binnen onze vestingmuren.

Als karpercommissie hebben we op diverse plekken in de vesting gevist met verschillende resultaten. Hoge druk, lage druk, regen, bewolkt of een strak blauwe lucht in de vesting, er valt geen peil op te trekken. We hebben in elk weertype gevangen en geblankt. Toch hebben we weer met veel plezier gevist en hopen we dat 2020 ons weer mooie verrassingen gaat brengen.

Plekje vrij.
Helaas is Eric Jaegers gestopt bij de karpercommissie en doen wij het nu met twee man. We staan altijd open voor een extra lid binnen onze karpercommissie, mocht je interesse hebben dan kan je ons bereiken via mailadres karpercommissie@hsvnb.nl. Voordelen zijn een vaste nachtvisvergunning in de vesting en leuk contact met het bestuur die altijd open staan voor onze ideeën. Je taken binnen de commissie zijn eens in de 3 maanden een vergadering, helpen bij de organisatie van de wedstrijd, proberen je rondjes te maken rond onze wateren en contact te maken met andere vissers om het terugmelden te bevorderen.
Wil jij iets extra’s doen voor onze vereniging? Laat het ons weten!

Wij willen iedereen een mooi seizoen 2020 wensen en hopelijk sturen jullie weer mooie foto’s naar ons op!

Groeten,

De Karpercommissie.