Dubbele afdracht

Het kan voorkomen dat u als sportvisser lid bent van meerdere verenigingen en u meerdere malen de landelijke afdracht heeft betaald.

U heeft recht op teruggave van de teveel betaalde afdracht wanneer u naast uw oude verenigen(en) van een nieuwe vereniging lid bent geworden, of wanneer u meerdere VISpassen heeft zonder kruisje rechts naast het lidnummer. In het laatste geval ligt de oorzaak meestal in de persoonsgegevens die bij één van de verenigingen niet klopt en waardoor u niet gematcht bent.

Als u een extra VISpas (sterretje rechts naast het lidnummer) in uw bezit heeft die u niet middels het voorlopig bewijs van lidmaatschap heeft verkregen, maar direct via de vereniging, dan verzoeken wij u om de teveel betaalde afdracht bij de vereniging terug te vragen.

Bij meerdere VISpassen zonder kruisje of bij een nieuw lidmaatschap kunt u het formulier “dubbele afdracht“ invullen:

Klik hier om naar het formulier Dubbele Afdracht te gaan.

Let op:

Met deze module kunt u de afdracht terugvragen als u VISpassen 2017 van meerdere verenigingen heeft. Vanaf 1 februari is het mogelijk om de dubbele afdracht van de VISpas 2018 terug te vragen.
Het terug vragen van de dubbele afdracht is alleen mogelijk voor de VISpas, niet voor de jeugdVISpas of de zeeVISpas.